در حال حاضر خرید از سایت امکان پذیر نمی باشد. جهت خرید از طریق تماس تلفنی (45309-021) اقدام کنید
Daniel Adams
ورود/عضویت
Daniel Adams
ورود/عضویت
  قوانین و مقررات فروش   تماس با ما   آپلود استعلام
00 تومان

تعریف و بررسی UPS


2024-03-07 15:43:53

تعریف و بررسی UPS

در این بخش از سایت شرکت سیسکو کالا درباره ی تعریف و بررسی UPS  توضیحاتی به صورت مختصر بیان کرده ایم پس تا پایان این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

سرور-4ups

uninterruptible power supply یا به اختصار  UPS ، سیستمی متشکل از یک مجموعه از باتریست که بین سرورها و منبع برق اصلی قرار می گیرد. اتصال سرور شما به یک یو پی اس تضمین می کند ؛ که اگر در هر لحظه برق دچار نوسان و قطعی شود.

سرور این نوسان و قطعی برق را تشخیص داده و به صورت ایمن خاموش می شود.

ما در این مقاله به بررسی یو پی اس و دلیل الزام وجود آن برای اتاق سرور و بیان 7 نکته جهت انتخاب ups مناسب برای اتاق سرور می پردازیم.

وجود UPS برای سرور یکی از موارد مهم طراحی هر دیتاسنتر است. بسته به اندازه باتری ها، یو پی اس ها می توانند تا ساعت ها به تامین برق ادامه دهند.

پیدا کردن سیستم UPS مناسب برای دیتاسنتر و سرورها ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما با راهنمایی متخصصان در طول طراحی و ساخت دیتاسنتر، می توانید یو پی اس سرور متناسب با نیاز اتاق سرورتان را یافته و از اطلاعاتتان در هنگام بروز فاجعه محافظت کنید.

برنامه های تامین برق اتاق سرور

برای تامین برق اتاق سرور به صورت ایمن و بی وقفه، داشتن همزمان UPS و ژنراتور پشتیبانی بسیار حائز اهمیت است؛ در شرایط اضطراری مانند آب و هوای طوفانی، ساخت و ساز نزدیک به محل اتاق سرور یا سایر وقایع ناگهانی که ممکن است منجر به قطع برق شوند، UPS  و ژنراتورها حفاظت لازم را فراهم می کنند.

رویکردهای مختلفی برای تامین انرژی مورد نیاز اتاق سرور وجود دارد؛ اتاق های سرور که در حال ارائه عملکردهای حیاتی برای زمان های مختلف هستند، به تنظیمات متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال برخی از پلن های ممکن برای تامین برق اتاق سرور عبارتند از:

سرورهای گروه کاری ۸ ساعته: با توجه به این نیازها، یک اتاق سرور می تواند با داشتن سرورهایی که دارای منابع تغذیه اضافی هستند و به یک UPS متصل شدهاند، به خوبی عمل کند.

اتاق های سرور ۲۴ ساعته مهم و حیاتی: سرورهایی با چندین منبع تغذیه متصل به UPS در مدارهای جداگانه که توسط یک ژنراتور برق پشتیبانگیری میشوند، امکان اجرای برنامه های کاربردی حیاتی را بدون هیچ وقفه ای فراهم می کنند.

بطور کلی، امنیتی دو برابری با داشتن همزمان UPS و ژنراتور فراهم می شود. به یاد داشته باشید که به طور منظم ژنراتور پشتیبانی خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که اتاق سرور شما هر لحظه برای وضعیت های اضطراری کاملاً آماده است.

ups سرور

حفاظت اتاق سرور و ۸ مورد ضروری

7 نکته جهت انتخاب UPS مناسب برای اتاق سرور

۱-ارزیابی نیازهای برق اتاق سرور

برای اطمینان از داشتن UPS مناسب در اتاق سرور، ارزیابی نیازهای برق و محاسبه نیازهای بار الکتریکی بسیار مهم است. در غیر این صورت، ممکن است با واحدی مواجه شوید که برای نیازهای شما بسیار قوی یا ضعیف است.

برای انجام این کار، می توانید با بررسی اسناد موجود در مورد سخت افزارهای مورد استفاده در اتاق سرور از جمله رایانه ها، سوئیچ ها، روترها و دستگاه های دیگر شروع کنید.

وقتی فهرست کاملی از مواردی که به نیروی الکتریکی نیاز دارند را تهیه کردید، می توانید شروع به ارزیابی میزان انرژی مورد نیاز هنگام کار در سطح اوج مصرف کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که برخی از دستگاه ها ممکن است به ولتاژ بیشتری نیاز داشته باشند و این مورد باید در محاسبه بار الکتریکی کل مد نظر قرار گیرد.

۲- رتبه های کارایی را در نظر بگیرید

درجه بندی های راندمان به ویژه هنگام انتخاب یک سیستم UPS مهم هستند، زیرا نه تنها میزان مصرف انرژی را تعیین میکنند، بلکه در تعیین هزینه کل دوره مالکیت در طول زمان نیز نقش دارند.

یک سیستم کارآمدتر هزینه های عملیاتی کمتری خواهد داشت و در طول عمر خود نسبت به یک سیستم ناکارآمد با هزینههای عملیاتی بالا، صرفهجویی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

۳-دمای محیط (Ambient Temperature)

دمای محیط به عنوان دمای هوای اطراف یک جسم تعریف می شود. در این مورد، Ambient Temperature به دمای هوای اتاق سرور شما اشاره دارد که بر نحوه چگونگی و عملکرد UPS تأثیر می گذارد.

هنگام تصمیم گیری در مورد نوع UPS برای خرید و نصب در اتاق سرور، باید دمای محیط را در نظر بگیرید؛ چرا که حداکثر ظرفیت بار الکتریکی یک UPS به دمای عملیاتی آن در سطوح بالا و پایین بستگی دارد.

ups سرور

دمای بالا می تواند باعث گرم شدن بیش از حد قطعاتی مانند باتری ها و خازن های داخل دستگاه شود و در نتیجه طول عمر آن را کاهش دهد و یا حتی باعث از کار افتادن پیش از موعد یو پی اس شود.

۴) در نظر گرفتن Runtime Requirements

Runtime Requirements به مدت زمانی که یک یو پی اس می تواند با باتری کار کند قبل از نیاز به شارژ یا تعویض اشاره دارد.

در نظر گرفتن Runtime Requirements یک عامل ضروری است زیرا انواع مختلف سرورها نیازهای متفاوتی دارند؛ برخی از آنها ممکن است فقط به چند دقیقه عمر باتری نیاز داشته باشند؛ در حالی که برخی دیگر بسته به الگوهای استفاده و سطح تحمل آنها برای خرابی، ساعت ها به باتری نیاز داشته باشند.

پس بسیار مهم است که مقدار زمان مورد نیاز را بر اساس نوع و تعداد سرورها در اتاق سرور مشخص کنید تا بتوانید یک UPS مناسب با ظرفیت runtime کافی انتخاب کنید.

۵-کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری

سیستم های UPS نیازمند تعمیر و نگهداری منظم به منظور اطمینان از عملکرد بهینه آنها می باشد. اعمالی مانند: تعویض باتری ها یا تمیز کردن منظم فیلترهای هوا برای کارکرد صحیح آن ضروری است. عوامل دیگری مانند سطوح نویز یا کنترل دما نیز باید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه کدام مدل برای اتاق سرور شما مناسب تر است در نظر گرفته شود.

۶-مدنظر قرار دادن ظرفیت Backup Power

ظرفیت Backup Power  یک یو پی اس به میزان انرژی الکتریکی که می تواند در هنگام قطعی برق ذخیره و تامین کند اشاره دارد.

شما باید محاسبه کنید که چه مدت به تجهیزات خود در هنگام قطع برق نیاز دارید و یک ups با زمان کافی کارکرد باتری انتخاب کنید؛ در صورت امکان، یکی را با run-time  اضافی خریداری کنید تا بتوانید از ادامه کار حتی در صورت قطع طولانی برق اطمینان حاصل کنید.

۷-فرآیند نصب و نگهداری

فرآیند نصب UPS بسته به اندازه و پیچیدگی مدل مورد استفاده متفاوت خواهد بود؛ هرگونه خطا در حین نصب ممکن است باعث مشکلاتی در عملکرد دستگاه شود یا حتی شما را در معرض خطر برق گرفتگی قرار دهد.

علاوه بر این، بسیاری از مدل ها به نصب حرفه ای نیاز دارند تا به درستی راه اندازی شوند.

ups سرور

نتیجه گیری مقاله : تعریف و بررسی UPS

در این بخش از سایت شرکت سیسکو کالا به طور مختصر درباره تعریف و بررسی UPS  توضیحاتی بیان شد امیدواریم این مطلب آموزشی به شما کمک کرده باشد ؛برای مشاوره یا خرید سرور و سوئیچ سیسکو  با تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۹ تماصل حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

نمايش همه
Shipping

تحویل اکسپرس

Shipping

پرداخت در محل

Shipping

ضمانت اصل بودن کالا