در حال حاضر خرید از سایت امکان پذیر نمی باشد. جهت خرید از طریق تماس تلفنی (45309-021) اقدام کنید
Daniel Adams
ورود/عضویت
Daniel Adams
ورود/عضویت
  قوانین و مقررات فروش   تماس با ما   آپلود استعلام
00 تومان

تکنولوژی Intelligent System Tuning در سرورهای HP


2024-01-29 16:43:10

تکنولوژی Intelligent System Tuning در سرورهای HP

در این بخش از سایت شرکت سیسکو کالا درباره ی تکنولوژی Intelligent System Tuning در سرورهای HP  توضیحاتی به صورت مختصر بیان کرده ایم پس تا پایان این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

 

تکنولوژی Intelligent System Tuning چیست؟

با تکنولوژی Intelligent System Tuning ، کمپانی HPE امکانی سریع و آسان برای تطبیق سرورها با حوزه کاربرد مورد نظر کاربران را ارائه می ‌دهد؛ همچنین به کمک این تکنولوژی قابلیت‌ هایی برای بهبود استفاده از هسته‌ های CPU وجود دارد؛ علاوه بر سخت افزار پیشرفته مدرن، سرورهای نسل ۱۰ جدید HPE نوآوری های متعددی را در مقایسه با نسل ۹ ارائه می دهند.

HPE با نسل ۱۰ سرورهای ProLiant خود، عملکردهای بیشتری مانند تنظیم انعطاف پذیر عملکرد سرور برای کاربردهای خاص را نیز ارائه می دهد؛ سرورهای جدید اچ پی سریع تر، کارآمدتر و ایمن تر هستند.

همچنین در این سرورها بسیاری از تنظیمات به صورت خودکار از طریق شبکه انجام می شوند و می توان آن ها را سریعتر از نسخه های قبلی پیکربندی کرد.

با تنظیمات یکپارچه، سرورهای Gen10 ProLiant را می توان برای استفاده خاص از سرور و بارهای کاری که از طریق سیستم iLO اجرا می ‌شوند، بهینه کرد؛ به کمک این قابلیت، شرکت ‌ها یک محیط سرور هوشمند خواهند داشت که با نیازهای آنان سازگار می ‌شود، این تکنولوژی که ” Intelligent System Tuning ” نام دارد، در پیکربندی سیستم سرور موجود است.

تنظیم پویای بارهای کاری در پیکربندی سیستم سرورهای اچ پی با همکاری اینتل توسعه یافته است. تکنولوژی Intelligent System Tuning از jitter smoothing ، تطبیق حجم کار و تقویت هسته استفاده می کند. همچنین پردازنده هایی با سرعت کلاک بالا از عملکردهای جدیدی در سرورهای Gen10 بهره می برند که می توانند سرعت کلاک پردازنده های اینتل را بهتر مدیریت کنند. این فناوری توسط HPE به عنوان “Jitter Smoothing” ثبت شده است.

تکنولوژی-Intelligent-System-Tuning-در-سرورهایHPE

علاوه بر این، سرورهای HPE نسل ۱۰ جدید، عملکرد “تقویت هسته” را ارائه می دهند؛ Core Boosting فرکانس‌ های بالاتر پردازنده را در هسته ‌های فعال‌ تر نسبت به پروفایل‌ های پردازنده استاندارد اینتل فعال می‌کند.


Intelligent Provisioning چیست؟

با استفاده از Intelligent Provisioning ، سرورهای HPE G10 را می ‌توان به سرعت و به راحتی راه ‌اندازی، به ‌روزرسانی و با یک سیستم‌ عامل به صورت کاملاً خودکار ارائه کرد. درایورهای سیستم عامل نیز تا حد زیادی به صورت خودکار نصب می شوند. این بدان معناست که مثلاً می ‌توان به سرعت و آسان Windows Server 2016 را بر روی سرورهای hp پیاده‌ سازی کرد.

به عنوان بخشی از راه‌اندازی خودکار، می‌ توانید در رابط کاربری انتخاب کنید که Intelligent Provisioning آیا تنظیمات کنترل ‌کننده RAID را به‌ کار گیرد یا از تنظیمات پیشنهادی HPE استفاده کند. همچنین می توانید تعیین کنید که سیستم عامل سرور نیز به صورت خودکار به روز شود. از حافظه‌های USB و درایوهای DVD می‌توان به عنوان منابعی برای فایل ‌های نصب سیستم عامل استفاده کرد، اما همچنان از اشتراک گذاری فایل در شبکه نیز می‌ توان استفاده کرد.

تنها با چند کلیک ماوس، نصب سیستم عامل حتی برای ادمین هایی که با این موضوع سروکار ندارند، خودکار می شود. به عنوان بخشی از نصب خودکار، Intelligent Provisioning درایورهای لازم برای سیستم عامل را نیز دانلود و نصب می کند.

تکنولوژی Intelligent System Tuning برای سیستم های مختلف

از جولای ۲۰۱۷، تکنولوژی Intelligent System Tuning نه تنها برای سرورهای HPE ProLiant، بلکه برای سرورهای HPE Synergy و سیستم‌ های HPE Apollo نیز ارائه می ‌شود.

سرورهای نسل ۱۰ دارای تراشه ‌های iLO جدید هستند و به همین دلیل پشتیبانی از HPE Integrated Lights-Out 5 را نیز ارائه می ‌دهند. با HPE Integrated Lights-Out (iLO)، ادمین ها می ‌توانند سرورهای HPE خود را در شبکه مدیریت کرده و همچنین از راه دور به سرورها دسترسی داشته باشند. iLO یک همراه ارزشمند در کل چرخه عمر سرور HPE ProLiant است. از استقرار گرفته تا نظارت، هشدارها و خطاها نیز توسط این ویژگی قابل شناسایی و برطرف کردن هستند.


سه ستون اصلی system tuning

تکنولوژی Intelligent System Tuning (تنظیم هوشمند سیستم IST) بر سه پایه استوار است: Jitter Smoothing , Workload Matching و Core Boosting. این عملکردها توسط چیپست iLO 5 کنترل می شوند. با استفاده از Jitter Smoothing، شرکت ‌ها می‌ توانند نوسانات فرکانس پردازنده را جبران کنند. با حالت Intel Boost، تأخیر سرور کاهش می ‌یابد. برای استفاده از این ابزار، لایسنس پیشرفته iLO 5 لازم است. HPE نیز لایسنس‌های iLO لازم برای استفاده از تکنولوژی Jitter Smothing در نسخه‌ های آزمایشی iLO را فراهم می ‌کند.

تقویت هسته‌های پردازنده اینتل، برای بهبود عملکرد هسته‌های پردازنده مناسب است. این تکنولوژی به خصوص برای محیط‌ های مجازی ایده آل است زیرا هزینه‌ های لایسنس مبتنی بر هسته را می ‌تواند کاهش دهد. اگر هسته ‌های جداگانه پردازنده ‌ها عملکرد بیشتری ارائه ‌دهند، شرکت ‌ها برای بسیاری از سرورها به پردازنده‌ هایی با هسته ‌های کمتر یا حتی گاهی اوقات CPUهای کمتری نیاز پیدا خواهند کرد.

ویژگی Core Boosting برای سرورهای ProLiant DL 380 Gen10 و Apollo XL230K Gen10 در دسترس است.

برای استفاده از Core Boosting ، سرورها باید دارای پردازنده Intel 6143 با ۱۶ هسته باشند. همچنین لایسنس پیشرفته iLO یا لایسنس iLO Advanced Premium Security Edition نیز لازم است. طبق گفته HPE، با استفاده از Core Boosting ، تا ۱۰ درصد سرورهای مجازی بیشتری روی یک سرور Gen10 قرار می گیرد.

Workload Matching – انطباق انعطاف ‌پذیر سرورها

سومین رکن مهم « Workload Matching » است. با استفاده از این فناوری، سرورها را می توان به طور خودکار با خواسته های مورد نیاز بارهای کاری مرتبط تنظیم کرد. با تنظیم پروفایل مربوطه که در تنظیمات سیستم سرور موجود است، کانفیگ مربوط به BIOS/UEFI به طور خودکار ست می شوند. این بدان معنی است که عملکرد سرورهای G10 را می توان سریعتر و آسانتر با حجم کاری مرتبط با آن تطبیق داد. به صورت پیش ‌فرض، سرورهای ProLiant بر روی توازن بین عملکرد و مصرف انرژی تنظیم شده ‌اند. تنظیم بارهای کاری عملکرد سرور را بهبود می ‌بخشد و مصرف انرژی را کاهش می ‌دهد.

نتیجه گیری مقاله : تکنولوژی Intelligent System Tuning

HPE با داشتن ویژگی های تازه در سرورهای جدید خود ، امکان تنظیم بهینه عملکرد سرور و استفاده از سخت افزار را به طور مؤثر ارائه می دهد. با این ویژگی ها شرکت ‌ها نه تنها از عملکرد بیشتر بهره می ‌برند، بلکه هنگام خرید سخت ‌افزار و لایسنس نرم‌ افزار هم در هزینه هایشان صرفه جویی می شود.

تکنولوژی Intelligent System Tuning امکان تنظیم انعطاف ‌پذیر عملکرد سرور و مصرف انرژی را فراهم می‌ کند. نکته مثبت درباره این عملکرد سرعت و انعطاف ‌پذیری بالای آن است و اینکه و نیاز به هیچ پیکربندی پیچیده‌ ای ندارد.

در نهایت مقایسه این موضوع که سرمایه‌ گذاری در یک سرور جدید با صرفه‌ جویی در هزینه‌ های لایسنس برای Windows Server 2016 یا vSphere 6.5 جبران می شود یا خیر، ارزشمند است.

این مقایسه و ارزیابی می ‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا بفهمند آیا هزینه سرور جدید خود را از طریق صرفه‌ جویی در هزینه‌ های لایسنس می توانند جبران ‌کنند یا خیر، به ویژه اگر قصد خرید نسخه ‌های جدیدتر سرورها را داشته باشند.

hp-g10

 

در این بخش از سایت شرکت سیسکو کالا به طور مختصر درباره Intelligent System Tuning در سرورهای HP    توضیحاتی بیان شد امیدواریم این مطلب آموزشی به شما کمک کرده باشد ؛برای مشاوره یا خرید سرور و سوئیچ سیسکو  با تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۹ تماصل حاصل فرمایید.

 

مقالات مرتبط

نمايش همه
Shipping

تحویل اکسپرس

Shipping

پرداخت در محل

Shipping

ضمانت اصل بودن کالا