در حال حاضر خرید از سایت امکان پذیر نمی باشد. جهت خرید از طریق تماس تلفنی (45309-021) اقدام کنید
Daniel Adams
ورود/عضویت
Daniel Adams
ورود/عضویت
  قوانین و مقررات فروش   تماس با ما   آپلود استعلام
00 تومان

تفاوت بین روتر های سیسکو سری ISR و روتر های سیسکو سری ASR


2022-06-18 13:54:15

تعریف روتر

در این مقاله از سایت شرکت سیسکو کالا سعی برا این داریم تا شما کاربران عزیز را با (تفاوت بین روتر های سیسکو سری ISR و روتر های سیسکو سری ASR) آشنا کنیم

ابتدایی ترین تعریف روتر این است که دو یا چند شبکه را با آدرس های شبکه مختلف به یکدیگر متصل می کند.
یک روتر آدرس های مختلف شبکه را برای مسیریابی هدایت می کند و مسئول تعیین مسیر است.

علاوه بر مسیریابی و اتصال چندین شبکه، یک روتر همچنین به دستگاه های شبکه اجازه می دهد تا  با سطح دسترسی های مختلف با یکدیگر و همچنین اینترنت و سایر شبکه های دیگر ارتباط برقرار کنند. همانطور که از نام این تجهیزات پیداست ، ترافیک بین دستگاه ها و اینترنت را بین دستگاه ها و شبکه های مختلف  هدایت می کند. 
شرکت معظم سیسکو یکی از بزرگترین تولید کنندگان و پیشرو در زمینه تولید روتر می باشد.
روترهای سیسکو سری ISR و روترهای سیسکو سری ASR جزو پرفروش ترین محصولات این شرکت معظم می باشد.

  • ISRمخفف عبارت Integrated Services Router می باشد.
  • ASRمخفف عبارت Aggregation Services Router می باشد.
     


تفاوت  روترهای سری ISR و سری ASR

تفاوت اصلی این دو رده از روتر در این است که روتر سری ISR در مکان‌هایی استفاده می‌شود که نیازمندی ‌های آن شبکه کوچک و کم هستند ، مانند مشاغل و دفاتر کوچک یا متوسط ، شعب شرکت ها و بانک ها  و ... و این در حالی است که سری ASR برای نیاز شبکه های مقیاس بزرگ همانند شرکت‌های بسیار بزرگ یا ارائه دهندگان خدمات اینترنت و ... استفاده می‌شود.
سری ISR در مکان هایی که معمولا نیازمند سرویس و پهنای باند کم هستند ، استفاده می شود و چندین سری روتر ISR وجود دارد که توسط شرکت سیسکو معرفی شده است که شامل سری  ISR 800، سری  ISR 1900، سری  ISR 2900، سری ISR 3900 و سری ISR 4000 و ... هستند و سیستم عامل آن ها IOS نامیده می شود.
روتر سری ASR در مکان هایی که معمولا نیازمند سرویس و پهنای باند بالا هستند ، استفاده می شود و چندین سری روتر ASR وجود دارد که توسط شرکت سیسکو معرفی شده است که شامل سری ASR 900 ، سری ASR 1000 و سری ASR 5000 و ... هستند و سیستم عامل آن ها  IOS XE نامیده می شود.
 

عناوین ساده جهت مقایسه روترهای سری ISR و ASR

 

روترهای سری  ASR

روترهای سری  ISR

پارامترهای ساده مقایسه

طراحی شده جهت شبکه های بزرگ و ارائه دهنگان خدمات اینترنتی

طراحی شده جهت شبکه های کوچک و متوسط

موارد قابل استفاده

سیسکو IOS-XE و IOS-XR

سیسکو IOS

سیستم عامل مورد استفاده

عدم دسترسی به سیستم ابری ( در بعضی مدل ها قابلیت دسترسی )

قابلیت دسترسی به سیستم ابری

دسترسی به سیستم ابری

قابلیت پردازش سرعت تا 100 گیگابیت بر ثانیه

(متفاوت در برخی مدل ها)

قابلیت پردازش سرعت تا 10 گیگابیت بر ثانیه (متفاوت در برخی مدل ها)

قابلیت پردازش سرعت

تعداد پورت زیاد و قابلیت افزایش پورت ( توسط ماژول )

تعداد پورت کم و قابلیت کم افزایش پورت ها ( توسط ماژول )

تعداد پورت ها و قابلیت افزایش دادن پورت ها ( توسط ماژول )

 

روترهای سیسکو جزو قابل اعتمادترین روترهای موجود در بازار هستند . 
روترهای سیسکو  سری ISR به مشتریان خود اتصال ایمن را از یک شبکه به شبکه دیگر یا از یک خط به خط دیگر و بسیاری قابلیت های  دیگر را فراهم میکنند و از آنجایی که سیسکو سری ISR را برای نیازهای شبکه با پهنای باند کم تولید می کند، آنها ویژگی های عملکردی بسیار کمتری را نسبت به سری ASR ارائه می دهند که این موارد شامل توان پردازشی ، حجم مسیریابی ، سرعت کمتر ، تعداد پورت کمتر و غیره میباشد و در نهایت روترهای سیسکو  سری ISR می توانند تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را پردازش کنند.

  روترهای سیسکو سری ASR که توسط شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات اینترنت با نیازهای بسیار بزرگ استفاده می شود ، امکان‌هایی که نیاز به سرویس هایی با پهنای باند بسیار بالا دارد را فراهم می سازد و چون روترهای سیسکو سری ASR بر روی سیستم عامل IOS XE اجرا می شود ، این سیستم عامل نسبت به روترهای سری ISR قابلیت ها و امکانات گسترده تری داشته و در نتیجه قابلیت عملیاتی روی روترهای سیسکو سری ASR بیشتر می شود و در روترهای ASR سری ASR 9000 به صورت مجزا از سیستم عامل IOS-XR استفاده می گردد.

از میان تمام انواع روترهای سری ASR که مورد بحث قرار گرفت، سری ASR 9000 جزو پیشرفته ترین و گران ترین روترهای شرکت سیسکو می باشد و  ویژگی هایی را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهد که هیچ روتر دیگری از سیسکو نمی تواند آن را انجام دهد. از جمله این قابلیت‌ها مسیریابی مرکزی و هسته اصلی شبکه و قابلیت‌ مسیریابی لبه شبکه می باشد که در مقابل آن سایر روترهای سیسکو سری ASR فقط دارای قابلیت مسیریابی لبه شبکه را دارا می باشند.
روترهای سیسکو سری ASR  به دلیل تمرکز بر شبکه های با پهنای باند بالا ، ویژگی های عملکردی بسیار بیشتری نسبت به روترهای سیسکو سری ISR از خود ارائه می دهند که از جمله این موارد می توان به توان پردازشی بسیار بالا ، تعداد پورت بیشتر ، عملکرد بسیار سریعتر و ... اشاره کرد. روترهای سیسکو سری ASR قادر به مدیریت پردازش سرعت  تا 100 گیگابیت بر ثانیه هستند.

نکته اصلی در مورد تفاوت بین  روترهای سیسکو سری ISR و روترهای سیسکو سری ASR فرق بین جایگذاری این تجهیزات در شبکه با توجه به معماری و طراحی آن شبکه می باشد و در حالی که روترهای سری ISR به طور متداول برای استفاده در شبکه های کوچک طراحی شده است و روترهای سری ASR به طور خاص برای استفاده در شبکه های بزرگتر طراحی شده است.

نتیجه گیری مقاله : تفاوت بین روتر های سیسکو سری ISR و روتر های سیسکو سری ASR 

در سراسر جهان ، روتر های سری های ISR و ASR در بین مصرف کنندگان محبوب هستند و تفاوت اصلی  در جایگاه و حجم پردازش آن ها می باشد که در انتخاب آن ها را متمایز می سازد.
تقریباً برای هر شرکتی روتر جزو نیازهای روز محسوب می شوند. 
روتر برای هر نوع کسب و کاری ضروری می باشد ، خواه یک کسب و کار کوچک یا متوسط با تعداد انگشت شماری نیرو با یک شعبه خواه یک شرکت بزرگ که خدمات اینترنتی ارائه می دهد. 
روترهای سیسکو به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین ها انتخاب ها در نظر گرفته می شوند. 
با وجود این که دو سری از روتر جزو محبوب ترین روترهای سیسکو هستند ، خریداران باید قبل از انتخاب یکی از این روتر ها ، تفاوت های بین آن ها را بدانند تا با در نظر گرفتن این تفاوت ها بتوانند بیشترین بهره را از خرید خود برده و از استفاده از این روترها لذت ببرند.

مجموعه سیسکوکالا آماده مشاوره به شما عزیزان جهت انتخاب و خرید درست این محصولات می باشد.


مطلب مرتبط : ماژول فیبر نوری چیست؟

مقالات مرتبط

نمايش همه
Shipping

تحویل اکسپرس

Shipping

پرداخت در محل

Shipping

ضمانت اصل بودن کالا