در حال حاضر خرید از سایت امکان پذیر نمی باشد. جهت خرید از طریق تماس تلفنی (45309-021) اقدام کنید
Daniel Adams
ورود/عضویت
Daniel Adams
ورود/عضویت
  قوانین و مقررات فروش   تماس با ما   آپلود استعلام
00 تومان

LTFS چیست؟


2024-03-07 16:03:29

LTFS چیست؟

در این بخش از سایت شرکت سیسکو کالا درباره ی LTFS چیست؟  توضیحاتی به صورت مختصر بیان کرده ایم پس تا پایان این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

هر آنچه باید درباره LTFS بدانید

Linear Tape File System  ابتدا با LTO-5 معرفی شد و هدف آن تسهیل استفاده و تبادل دیتاکارتریج های LTO بین سیستم ها بود؛ یک پارتیشن جداگانه روی تیپ، فهرست دیتا را در XML و سایر متادیتاهای مرتبط ذخیره می کند.

هدف از طراحی و ارائه این سیستم، مستقل بودن از پلتفرم بود؛ با این حال مدت زمانی طول کشید تا درایورها و نرم افزارهای قابل اعتماد برای استفاده در ویندوز و OSX توسعه یافت.

در حال حاضر، تیپ کارتریج های فرمت شده با LTFS در تیپ درایوهای LTO بسیار شبیه به درایوهای قدیمی فلاپی ۳٫۵ اینچ عمل میکنند.

چرا و چگونه از دیتاکارتریج برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده کنیم؟

دیتاکارتریج طول عمر ثابتی برابر با ۳۰ سال دارد و یک روش پایدار برای ذخیره چندین نسخه از اطلاعات شما است.

فرمت LTFS که در تیپ کارتریج های LTO استفاده می شود به شما این امکان را میدهد که آرشیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، زیرا این فرمت در  Mac، Windows  و Linux پشتیبانی میشود؛آرشیو شما به هیچ نرم افزار اختصاصی ای محدود نمی شود.
سرمایه گذاری اولیه در هنگام درایو LTO، مشابه خرید حدود ۱۵ هارد دیسک است؛ اما پس از آن برای خرید دیتاکارتریج احتیاج به پرداخت هزینه زیادی ندارید.

هارد درایوها برای پشتیبان گیری و انتقال فایل ها در کوتاه مدت مناسب هستند؛ همیشه حداقل دو نسخه از آرشیوتان بسازید و آن ها را در مکان های مختلف نگه دارید تا در مقابل از دست رفتن یا آسیب دیدن اطلاعات محافظت شوید.

پس از انجام عمل write بر روی تیپ کارتریج، باید تب (یا سوزن) مربوط به تیپ را ببندید تا از نوشته شدن دوباره بر روی آن جلوگیری شود. (این عمل به عنوان یک اقدام امنیتی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات به صورت تصادفی یا غیرمجاز تغییر نمی کنند.)

اگر سیستم برق رسانی شما ناپایدار است، یک UPS تهیه کنید تا در زمان قطعی برق کامپیوتر، درایوهای اکسترنال و درایوهای LTO روشن بمانند.

هنگامی که تیپ کارتریج ها در دستگاه هستند، کابل های Thunderbolt، SAS  یا FC را جدا نکنید.

بررسی انواع دستگاه ذخیره سازی جهت بکاپ گرفتن اطلاعات

بررسی انواع دستگاه ذخیره سازی جهت بکاپ گرفتن اطلاعات

درایوهای LTO

LTO مخفف Linear Tape Open است و در ابتدا تقریباً بیست سال پیش توسعه یافت. این سیستم هرگونه فایل دیجیتال را بر روی نوارهای مغناطیسی نیم اینچی ضبط می کند که به شکل کارتریج های مربع با یک شیار هستند.

ظرفیت این سیستم از ۱۰۰ گیگابایت شروع شد و با افزایش تقریبی دو برابر در هر نسل ادامه پیدا کرد. توسعه و پشتیبانی استاندارد LTO و LTFS توسط شرکت های HPE، IBM و Quantum صورت گرفته است، با این حال شرکت های دیگری نیز در تولید درایوها و تیپ کارتریج ها شرکت دارند.

این بدان معناست که تنها گزینه مورد نیاز جهت استفاده از LTO در جریان کاری برای آرشیو یا انتقال اطلاعات نیاز دارید، یک درایو LTO است. اکثر ایستگاه های کاری حرفه ای دارای کنترلرهای SAS یکپارچه هستند، بنابراین درایوهای LTO داخلی در یک محفظه ۵٫۲۵ اینچی قرار می گیرند و فقط می توانند به آن یا هر کارت SAS متصل شوند.

درایوهای خارجی LTO معمولاً از کابل های Small Form Factor (SFF-8088) برای اتصال به دستگاه میزبان استفاده می کنند. پورت های داخلی SAS را می توان به راحتی با پورت های SFF-8088 تطبیق داد یا یک کارت اختصاصی eSAS PCIe را می توان در سیستم نصب کرد.

چرا خرید دیتا کارتریج برای هر سازمانی ضروریست؟

چرا خرید دیتا کارتریج برای هر سازمانی ضروریست؟

بررسی ویژگی های LTO  و  LTFS

LTO و LTFS برای آرشیو طولانی مدت ؛ اگرچه بهترین و کامل ترین سیستم ذخیره سازی وجود ندارد، اما نسبت به راه حل های موجود، LTO با LTFS، جایگزینی پایدار و مقرون به صرفه را برای حل چالش های مدیریت اطلاعات در بلندمدت جهت گردشهای کاری مبتنی بر فایل ارائه می دهد.

LTFS و LTO برای متخصصان حوزه رسانه

LTFS امکان می دهد تا LTO بیشتر شبیه به دیسک به نظر بیاید و این اجازه را می دهد تا LTO به عنوان یک وسیله آرشیو جهت حفاظت از اطلاعات در درازمدت عمل کند.

با افزایش حجم محتوای مبتنی بر فایل، متخصصان رسانه به یک رسانه ذخیره سازی مقرون به صرفه، قابل اعتماد و در دسترس نیاز دارند. LTFS همراه با نوار LTO این امکان را فراهم می کند.

قیمت تیپ های LTO

قیمت دیتاکارتریج های LTO  تقریباً ۳۰ برابر کمتر از گران ترین سیستم های ذخیره سازی دیسک و حدود همان هزینه یک هارد درایو قابل جابجایی است.

دیتاکارتریج های LTO این امکان را به شما میدهد تا هزینه ذخیره سازی مقادیر بزرگی از محتوای مبتنی بر فایل را به طور قابل توجهی کاهش داده و این هزینه را با افزایش مقیاس پایین نگه دارید.

قابلیت اطمینان LTO

بر خلاف هارد درایو قابل جابجایی که یک دستگاه پیچیده می باشد، نوار LTO یک قرقره ساده از نوار بدون قطعات متحرک است. فناوری خواندن/نوشتن در تیپ درایو میزبانی می شود و نه در کارتریج (مانند هارد درایو).

این بدان معناست که یک نوار LTO شانس بسیار بیشتری برای سالم ماندن پس از یک فاجعه نسبت به هارد درایو دارد. علاوه بر این، تیپ کارتریج LTO  برای ماندگاری بیش از ۳۰ سال طراحی شده است. (به شرط  برخورداری از شرایط دما و رطوبت مناسب)

دسترسی طولانی مدت و باز از طریق LTFS

قبل از استفاده از LTFS، یک مشکل مهمی که برخی به عنوان نقطه ضعف LTO اشاره می کردند، دشواری دسترسی و بسته شدن فرمت دیتا روی تیپ بود. تا زمانی که با استفاده از LTFS داده ها را برای LTO می نویسید.

اطلاعات شما مشابه ویژگیهای یک هارد درایو باز می مانند. در نتیجه استفاده از LTFS باعث شده است که LTO به اندازه هر هارد درایو قابل جابجایی، باز باشد.

1-LTFS-چیست؟
جمع بندی مبحث بررسی تکنولوژی LTFS

LTFS یک فایل سیستم و استاندارد ذخیره سازی اطلاعات است که امکان دسترسی به فایل های ذخیره شده بر روی نوار مغناطیسی را به شیوه ای مشابه با فایل های موجود بر روی دیسک یا درایوهای فلش قابل جابجایی فراهم می کند.

امروزه، LTO با معماری LTFS یک گزینه مقرون به صرفه و قابل اعتماد برای محافظت از اطلاعات سازمان ها و کسب و کارها است. در آینده نزدیک این فناوری پیشرفت خواهد کرد، عملکرد آن تسریع مییابد و برای دهه های پیش رو راه حل ذخیره سازی قدرتمندی برای انواع مشاغل و مجموعه ها خواهد بود.

درباره LTFS

نتیجه گیری مقاله : LTFS چیست؟

در این بخش از سایت شرکت سیسکو کالا به طور مختصر درباره LTFS چیست؟  توضیحاتی بیان شد امیدواریم این مطلب آموزشی به شما کمک کرده باشد ؛برای مشاوره یا خرید سرور و سوئیچ سیسکو  با تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۹ تماصل حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

نمايش همه
Shipping

تحویل اکسپرس

Shipping

پرداخت در محل

Shipping

ضمانت اصل بودن کالا