در حال حاضر خرید از سایت امکان پذیر نمی باشد. جهت خرید از طریق تماس تلفنی (45309-021) اقدام کنید
Daniel Adams
ورود/عضویت
Daniel Adams
ورود/عضویت
  قوانین و مقررات فروش   تماس با ما   آپلود استعلام
00 تومان

تفاوت بین سیسکو vEdge و سیسکو cEdge


2022-07-12 10:19:07

روتر سیسکو سری  vEdge چیست؟

در این مقاله از سایت شرکت سیسکو کالا به (تفاوت بین سیسکو vEdge  و سیسکو cEdge) پرداخته ایم و اطلاعات مفیدی برای شما کاربران فراهم آورده ایم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با پیشرفت هوش مصنوعی و ایجاد تغییر قابل توجه آن در دنیای فناوری و به لطف سازگاری هوشمند و باورنکردنی آن در همه زمینه ها حتی این مقوله به ارتفاعات هیمالیا نیز رسانده است. در همین راستا سیسکو سیستم عامل جدید خود یعنی Viptela OS را در سال 2017 معرفی کرد تا در این رده با مهم ترین تغییرات در شبکه های ابری همراه شود. سیسکو  vEdge توسط نرم افزار  Viptela OSپشتیبانی می شود و هدف آن گسترش همپوشانی بین شبکه های WAN  تعریف شده که توسط این نرم افزار در محیط ابر عمومی  قابل استفاده است و با استفاده از مجازی سازی روترها هم می تواند از روش های با این  ابر ترکیبی که مورد استفاده قرار میگیرد ، انعطاف‌پذیری و ظرفیتی را در اختیار کاربر قرار داد که حجم کارهای رو به افزایش را متعادل کند.

سیستم عامل viptela در مدل‌های روتر سیسکو vEdge 100 استفاده می‌شود که بیشتر به vEdge 100b و vEdge 100m تقسیم می‌شوند البته مدل های  vEdge 1000و vEdge 2000 و vEdge 5000 وجود دارد . مدل‌های مختلف ویژگی‌های کلیدی متفاوتی دارند و بسته به هدف خود، می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.
در این روترها فضای ذخیره سازی NAND (داخلی) از 4 گیگابیت تا 120 گیگابیت در سری های vEdge 100 تا 5000 متغیر است. برخی از آنها دارای اسلات کارت SD خارجی هستند، در حالی که برخی دیگر ندارند. همچنین پورت های ترافیک و یک پورت میزبان USB خارجی نیز وجود دارد. vEdge 100m-GB در قاره های استرالیا و اروپا موجود است اما در آمریکا وجود ندارد.

سیسکو

روتر سیسکو سری  cEdge چیست؟

سیسکو cEdge مبتنی بر IOS-XE (SDWAN) است و دارای چندین ویژگی اضافی است. CSR ، ISR ، ASR1K ، ENCS و همچنین روترهای ابری ISRv و CSRv، همگی از آن پشتیبانی می کنند. cEdge یکی از دو روتر WAN تعریف شده نرم افزاری است. هنگام بحث در مورد عیب یابی، تهیه و پیکربندی توسط vManager فعال می شود.

در مقابل سیسکو vEdge ، سیسکو cEdge شامل برخی از ویژگی های اضافی است. شبکه جلوگیری از تهدید Cisco AMP و AMP ، شبکه جلوگیری از نفوذ ، فیلتر URL و امنیت پلتفرم یکپارچه از جمله آنها هستند.

جدای از آن، امنیت دی ان اس و فایروال سیسکو سازمانی نیز وجود دارد. vManager به عنوان پلت فرم مدیریت راه حل عمل می کند. وظیفه اصلی آن پیکربندی و نظارت بر سیستم است. اگر به عیب یابی پیشرفته نیاز دارید، می توانید از رابط خط فرمان سیستم استفاده کنید.

این پلتفرم همچنین شامل vBond، vSmart و vAnalytics است تا چابکی، قابلیت همکاری و انعطاف‌پذیری ایمن و پیشرفته را برای تجربه رایانش ابری شما فراهم کند. برخی از مدل ها شامل روتر سری ISR و روتر سری ASR هستند که شامل تصویر نرم افزاری سیستم عامل می شود.

بر اساس مدل، می توانید قابلیت WAN تعریف شده توسط نرم افزار (ISR 1000, 4000 series) را فعال کنید. و سپس ENCS (شما می توانید قابلیت نرم افزار را در سری 5000 این مدل فعال کنید). به طور کلی پلتفرم حجم کار گسترده را ارزیابی می کند و به تعادل آن کمک می کند.

عناوین ساده جهت مقایسه تفاوت بین  سیسکو vEdge  و سیسکو cEdge

 

 

سیسکو  cEdge

سیسکو  vEdge

پارامترهای مقایسه سیسکو vEdge  و سیسکو cEdge

IOS XE

Viptela OS

نرم افزار

ISR  1000, 4000 series, etc

vEdge 100, vEdge 1000,etc

مدل های قابل پشتیبانی

معماری ماژولار، باز بودن پلتفرم برای اشخاص ثالث و همچنین سیسکو و غیره

5 پورت ثابت مگابیت در ثانیه (10/100/100) ، اترنت (vEdge 100b)

ویژگی ها

قابلیت وسیع ارتباطی ، چابکی ، انعطاف پذیری و غیره

مزایای رمزگذاری AES NI، امنیت بهینه آی پی و غیره

مزایا

دارد

ندارد

قابلیت پشتیبانی از ASR و ISR

 

تفاوت اصلی بین سیسکو vEdge  و سیسکو cEdge

تفاوت اصلی بین سیسکو  vEdge و سیسکو cEdge این است که سیسکو  vEdge با ویژگی های اضافی اصلاح شده و بعداً به عنوان سیسکو cEdge نامگذاری شد.

سیسکو  vEdge سیستم عامل Viptela OS را اجرا می کند در حالی که در سیسکو cEdge دارای IOS-XE (SDWAN) است. علاوه بر این موضوع تفاوت در دستورات بین آنها و ویژگی های اضافی گنجانده شده که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.


سیسکو  vEdge روتری است که توسط سیسکو برای ارزیابی افزایش حجم کار در فضای کاری امروزی معرفی شده است. بخش‌های حوزه فناوری اطلاعات از زیرساخت‌های قدیمی گرفته تا WAN نیز در آن تعریف ‌شده است ، بنابراین این روتر محاسبات ابری ایمن را در فضای ابری خصوصی یا ترکیبی ارائه می دهد.
از سوی دیگر سیسکو cEdge با ویژگی‌های پیشرفته‌تر برای ارتقای سطح بالاتر پیاده‌سازی شده است و IOS XE (SDWAN) را اجرا می کند.

سیسکو برای پشتیبانی از ASR، CSR و ISR این روتر را معرفی کرد و به عنوان یک روتر لبه شبکه سازگار عمل می کند و  از راه حل WAN تعریف شده توسط نرم افزار سیسکو پشتیبانی می کنند.

تفاوت سیسکو
 

نتیجه گیری مقاله : تفاوت بین سیسکو vEdge  و سیسکو cEdge

سیسکو برای همگام شدن با مهم ترین تغییرات در شبکه های ابری، سیستم عامل Viptela OS را در سال 2017 معرفی کرد. نرم افزار viptela توسط سیسکو  vEdge استفاده می شود.

هدف آن گسترش استفاده از همپوشانی های شبکه گسترده تعریف شده توسط نرم افزار در ابر عمومی است. مدل‌های vEdge 100 که بیشتر به vEdge 100b و vEdge 100m تقسیم می‌شوند، از سیستم عامل viptela استفاده می‌کنند و از سوی دیگر، cEdge مبتنی بر IOS-XE (SDWAN) است و دارای چندین ویژگی اضافی است که در هنگام عیب یابی، بروزرسانی و پیکربندی مورد بحث قرار می گیرد ، پلتفرم مدیریت راه حل vManager است.

این پلتفرم همچنین شامل vBond ، vSmart  و vAnalytics است که محاسبات ابری ایمن را با افزایش سرعت ، قابلیت توسعه و انعطاف پذیری فراهم می کند. بسته به مدل (ISR 1000, 4000 series) می توانید قابلیت WAN تعریف شده توسط نرم افزار را فعال کرده و قابلیت های خاصی نیز وجود دارد  که در واقع  فعالسازی این قابلیت نرم افزاری  در سری 5000 این مدل امکان پذیر می باشد.
بنابراین تمایز بین سیسکو  vEdge و سیسکو  cEdge بر اساس ویژگی ها و سیستم عامل آنها و مدل و مزایایی که ارائه می دهند مشخص می گردد.

مقالات مرتبط

نمايش همه
Shipping

تحویل اکسپرس

Shipping

پرداخت در محل

Shipping

ضمانت اصل بودن کالا